Militainment, Inc.

Πρόσφατα είδα το Militainment, Inc., ένα ντοκιμαντέρ που διερευνά την μιλιταροποίηση της ποπ κουλτούρας. Τα θέματα που αναλύει είναι λίγο ως πολύ γνώριμα σε όσους παρακολουθούν την παραπληροφόρηση και την παραπλάνηση που καλλιεργούν τα μήντια και η βιομηχανία θεάματος σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό που καταφέρνει ο Roger Stahl είναι να συνθέσει όλα τα κομμάτια του πάζλ της ενημέρωσης & ποπ διασκέδασης και με παραδείγματα και κριτικό σχολιασμό μας βοηθάει να κατανοήσουμε την εγκληματική πλύση εγκεφάλου που διαπράττουν τα ΜΜΕ σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις (η δικιά μας μάλλον μαϊμουδίζει την παγκόσμια «τάση»).

Bush Military Doll

Το ντοκιμαντέρ δεν θα το βρείτε σε DVDάδικο ή σε ένθετο κυριακάτικης εφημερίδας αλλά μόνο στο δίκτυο (πηγές στο τέλος του ποστ). Στην Ελλάδα μάλλον δεν θα κυκλοφορήσει αφού τα δικά μας ΜΜΕ απλά αγοράζουν υλικό απο τις μεγάλες εταιρείες διανομής και απλά βάζουν υπότιτλους. Στην καλύτερη περίπτωση να το παίξει ο Κούλογλου αλλά είναι πολύ ακαδημαϊκό και ερασιτεχνικό για την δημόσια μας τηλεόραση που διατηρεί το «επίπεδο» της.

Αναλυτικά το ντοκιμαντέρ χωρίζεται στα παρακάτω κεφάλαια:

  • Spectacle (1:50) – Ο πόλεμος ως θέαμα και διασκέδαση.
  • Clean War (15:50) – Η παρουσίαση του «καθαρού πολέμου» από τα Μ.Μ.Ε. Ο θεατής βλέπει βόμβες ακριβείας να χτυπάνε «αναίμακτους» στόχους.
  • Technofetishism (28:36) – Ο φετιχισμός γύρω απ’ την τεχνολογία που πολέμου και η αποθέωση της πολεμικής τεχνολογίας από τα μήντια.
  • Demonization (40:35) – Η δαιμονοποίηση ανθρώπων, ιδεών, κ.λπ. κακοί vs καλοί, «δημοκράτες» vs «τρομοκράτες», κ.ο.κ.
  • Reality TV (58:08) – Η παρουσίαση του πολέμου ως reality TV. Οι Αμερικάνοι έκαναν και το ανάποδο, έφτιαξαν και reality show που οι θεατές παρακολούθησαν την εκπαίδευση στρατιωτών και επέλεξαν ποιοί θα πήγαιναν στον πόλεμο.
  • Sports (1:18:40) – Το πάντρεμα του πολέμου με τις αθλητικές ειδήσεις και η παρουσίαση του πολέμου με αθλητική νομενκλατούρα.
  • Toys (1:27:29) – Πως η βιομηχανία παιγνιδιών δημιουργεί αγορές από τον πόλεμο.
  • Video Games (1:33:25) – Η παρουσίαση του πολέμου ως video game στα μήντια αλλά και η δημιουργία video games από τον πόλεμο. Συνταρακτικό είναι όταν βλέπεις μία παιγνιδο-εταιρεία να δηλώνει ότι στόχος της είναι να γίνει εταιρεία δημιουργίας ειδήσεων!
  • Dissent (1:46:22) – Ο τρόπος παρουσίασης και η δαιμονοποίηση των «αντιφρονούντων» από τα μήντια.

Πηγές (internet neutrality rules):

Υπότιτλοι στα ελληνικά δυστυχώς δεν υπάρχουν.

ΥΓ: Μάλλον πρέπει να αναθεωρήσω το μόττο που είχα παλιότερα «The Big Brother is you watching» σε «The Big Brother is us who keep on watching«.

3 responses to “Militainment, Inc.

  1. Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον. Θα το κατεβάσω όταν μπορέσω(γκρρρρ..με το προϊστορικό μου PSTN)

    Τώρα μου μπήκε η ιδέα μήπως αυτοί που σχεδιάζουν ορισμένα videogames κάνουν απλά κάποια tests για τη θεαματικότητα του επόμενου πολέμου. Το έχουν σκεφτεί αυτό κι άλλοι πιο πριν? Μάλλον, έ; Μήπως απλά θυμήθηκα κάποια ταινία; 🙂

  2. Endiaferon post!

    Pandws h teleutaia sou kouvenda einai ola ta lefta!

  3. Απίστευτο… δυστυχώς.
    Αναρωτιέμαι πως θα αισθάνθηκες όταν το πρωτανακάλυψες. Όπως εγώ;
    Φρίκη για τα μελλούμενα;

    ιιιικ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s