Η σχέση του Υπουργείου Πολιτισμού με το Ίντερνετ

… μάλλον είναι κάκιστη. Για τα χάλια του site της Λυρικής (αλλά και του Μεγάρου) σας παραπέμπω στο ποστ του spiretos72 .

Σημείωση εις εαυτόν: Άντε τώρα που θέλω και προβολή της κλασικής μουσικής στην Ελλάδα στο ίντερνετ. Εδώ κατέβασαν το cultureguide.gr και κάνω παράπονα για τη Λυρική και το Μέγαρο. Έχω και απαιτήσεις τρομάρα μου. Το μόνο που ενδιαφέρει το Υπουργείο είναι η επιστροφή των μαρμάρων στο μουσείο της Ακρόπολης. Ας περιμένουμε να κάνουν δημοπρασία οι Christies και θα τ’ αγοράσουμε πίσω όλα με τους φόρους μας (πως λέμε με το σπαθί μας!)

11 responses to “Η σχέση του Υπουργείου Πολιτισμού με το Ίντερνετ

  1. Καλημέρα

    Νομίζω πως το πρόβλημα του ΥΠΠΟ είναι βαθύτερο. Δηλ. νομίζω πως αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους λάθος. Έχουν την εντύπωση πως το όλο καθήκον τους είναι η ανάδειξη και αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους σαν παράρτημα του Υπ. Τουρισμού μάλλον. Γι’ αυτούς πολιτισμός είναι ότι έκαναν οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Δεν αντιλαμβάνονται πως πολιτισμός παράγεται κάθε μέρα ακόμη και σήμερα και πως είναι καθήκον τους να ασχοληθούν με αυτό. Αυτό γι αυτούς είναι πάρεργο. Για αυτό και εξαντλούνται στα μουσεία.

    Και σεις τώρα μου θέλετε και Internet…..

  2. Μα ούτε και με αυτό το κομμάτι ασχολούνται ουσιαστικά. Πέρα από την γνωστή λίστα με τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους δεν υπάρχει τίποτα που να δίνει χρήσιμες πληροφορίες. Ούτε άρθρα, ούτε βιβλιογραφία, ούτε χάρτες, ούτε φωτογραφίες. Είναι σαν να μην γίνονται, ανασκαφές, συνέδρια, ανακοινώσεις, δημοσιεύσεις Τίποτα! Λες και κανείς δεν ασχολείται με την αρχαιολογία σε αυτή την χώρα. Αν δεν ήταν οι ξένες αρχαιολογικές αποστολές που γράφουν 5 λέξεις για την δουλειά που κάνουν η ελληνική αρχαιολογία θα ήταν εντελώς ανύπαρκτη στο διαδικτυο.

  3. @Lida:
    Είναι σαν να μην γίνονται, ανασκαφές, συνέδρια, ανακοινώσεις, δημοσιεύσεις Τίποτα!

    Χεχ! Εάν διαβάσεις τον Αρχαιολογικό Νόμο, θα δεις γιατί αυτή η ανυπαρξία. Εν’ολίγοις: Απαγορεύεται οποιδήποτε δημοσίευση σχετικά με ένα Αρχαιολογικό Χώρο, εάν πρώτα δεν έχει ανασκαφεί και μελετηθεί πλήρως από τον αρμόδιο έφορο. Φυσικά απαγορεύεται η ταυτόχρονη μελέτη του ίδιου χώρου, ή ευρημάτων από περισσότερους από έναν. Η εφορείες αρχαιοτήτων μπορούν να χορηγούν άδειες κατ’εξαίρεση, αλλά στην γενική περίπτωση απαγορεύεται.

  4. @spiretos72: Δεν αντιλαμβάνονται πως πολιτισμός παράγεται κάθε μέρα ακόμη και σήμερα και πως είναι καθήκον τους να ασχοληθούν με αυτό.Πόσο πολύ συμφωνώ μαζί σου. Πολιτισμός για το ΥΠΠΟ είναι η τουριστική εκμετάλλευση των αρχαίων και των Ολυμπιακών ακινήτων.

    @Lida: Εδώ ρε συ μέσα στα μουσεία δεν υπάρχουν πληροφορίες. Τι λέμε τώρα για χάρτες και άλλες πληροφορίες. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι η αδιαφορία που έχουν οι «ιθύνοντες». Λες και δεν είδαν ποτέ κανένα μουσείο στο εξωτερικό ή κανένα site μουσείου, όπερας, κ.ο.κ. του εξωτερικού.

    @Adamo: Χάος το τι γίνεται με τους αρχαιολογικούς χώρους, τις ανασκαφές και τις δημοσιεύσεις. Εδώ οι αρχαιολογικές εφορίες έχουν κόντρες, κρατάνε μυστικά και κλειδώνουν τα αρχεία για να μην τους φάνε το υλικό οι ανταγωνιστές συνάδελφοί τους. Φταίει και ο νόμος πάντως.

  5. Απαγορεύεται οποιδήποτε δημοσίευση σχετικά με ένα Αρχαιολογικό Χώρο, εάν πρώτα δεν έχει ανασκαφεί και μελετηθεί πλήρως από τον αρμόδιο έφορο.

    Τι μαλακίες! Αν είναι δυνατόν! Μπορεί να πάρει δεκαετίες ολόκληρες για να γίνει αυτό που λες. Πρέπει να περιμένει δηλαδή ένας ερευνητής πότε θα αξιωθεί ο έφορος να βάλει σφραγίδα ότι ολοκληρώθηκε η ανασκαφή για να καθίσει να μελετήσει τα ευρήματα και να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα της έρευνας; Γίνονται και αλλού αυτά ήθελα να ήξερα; Γι αυτο είμαστε πίσω από τον ήλιο μονίμως.

  6. Εδώ οι αρχαιολογικές εφορίες έχουν κόντρες, κρατάνε μυστικά και κλειδώνουν τα αρχεία για να μην τους φάνε το υλικό οι ανταγωνιστές συνάδελφοί τους.

    Καλά άστο αυτό γιατί πρόκειται για ένα απίστευτο θέατρο σκιών. Έρχεται μετά και ο νόμος στην μέση και δένει το γλυκό. Έτσι εξηγούνται πολλά πράγματα.

  7. E, άμα πιάσουμε και την οργάνωση των διαφόρων εκθέσεων στην πινακοθήκη….. δεν τους ξεπλένει τίποτε.🙂

    Όμως τελικά δεν ξέρω αν το πρόβλημα είναι δικό τους ή δικό μας. Δηλ. το να περιμένουμε να λειτουργεί το ελληνικό κράτος σαν να ένα οποιοδήποτε κράτος της Δυτ. Ευρώπης (Γερμανία, Ιταλία, UK you name it) μήπως είναι too much? Γιατί τα πράγματα που ενοχλούνε εμένα δεν ενοχλούν τους περισσότερους? Γιατί δεν είναι συνεχώς πρώτο θέμα στις εφημερίδες?

  8. To site tou Megarou einai odws talaipwria.. Oses fores exw psaksei me exei berdepsei kai de me exei boh8hsei..

  9. etos 2007.

    akoma me ton ambaka sthn ellada…
    kamia fora otan diavazw tetoia posts eilikrina tha ithela na kanw mia lovotomi kai na ksexasw apo pou katagomai…

  10. @Unique, συγγνώμη για το τεράστιο σχόλιο αλλά δε μπορούσα να μην γράψω πολλά! Τα posts σου μας κεντρίζουν!

    Γράφω εδώ την αυτοσαρκαστική παρατήρηση που άκουσα σήμερα το πρωϊ από συνάδελφο αρχαιολόγο και Έφορο αρχαιοτήτων: «Έπεσα τυχαία σε ένα ιδιωτικό ξένο site στο internet που μιλάει για το μουσείο «…» που στήνουμε αυτή την εποχή στο «…». Οι άνθρωποι στο site αυτό έκαναν πλήρη παρουσίαση, με φωτογραφίες που προφανώς τράβηξαν οι ξένοι επισκέπτες -περαστικοί από το χώρο. Κι εμείς δεν θέλουμε να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες μη μας κλέψουν τη δημοσίευση! Τί τον θέλουμε τον κόμβο του Υπουργείου τότε αφού τα δημοσιεύουν άλλοι τόσο ωραία; »

    @adamo: «Απαγορεύεται οποιαδήποτε δημοσίευση σχετικά με ένα Αρχαιολογικό Χώρο, εάν πρώτα δεν έχει ανασκαφεί και μελετηθεί πλήρως από τον αρμόδιο έφορο».
    Αυτό δεν ισχύει πια, με το νόμο 3028/02 υπάρχει αποκλειστικό δικαίωμα δημοσίευσης του ανασκαφέα ή οποιουδήποτε έχει πάρει άδεια μελέτης ενός αρχαίου μνημείου (όχι κατ’ανάγκη του εφόρου) που διαρκεί μόνο 5 χρόνια. Μετά μπορεί ο καθένας να δημοσιεύσει, αφού πρώτα πάρει τη σχετική άδεια, εφόσον το μνημείο παραμένει αδημοσίευτο.

    Lida: «Τι μαλακίες! Αν είναι δυνατόν! Μπορεί να πάρει δεκαετίες ολόκληρες για να γίνει αυτό που λες. Πρέπει να περιμένει δηλαδή ένας ερευνητής πότε θα αξιωθεί ο έφορος να βάλει σφραγίδα ότι ολοκληρώθηκε η ανασκαφή για να καθίσει να μελετήσει τα ευρήματα και να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα της έρευνας;»

    Και όμως ναι, έχουν θαφτεί έτσι πολλά μνημεία με τοιχογραφίες, γιατί έμεναν κλειδωμένα χρόνια, μην τυχόν και τα δει άλλο μάτι από εκείνου του μεγάλου που ήθελε να τα δημοσιεύσει. Ξέρω ένα συνάδελφο που ανάστησε μια σημαντική ανασκαφή μονάχος του δουλεύοντας 6 χρόνια στο πεδίο και η υπεύθυνη που επέβλεπε δεν του παραχώρησε προς δημοσίευση ούτε όστρακο.

    Δηλαδή να τραβάς τις κοτσίδες σου μα τον Τουτάτη!!!

    (δε λέω πως δεν υπάρχουν καλές περιπτώσεις λογικών ανθρώπων που παραχωρούν δικαιώματα δημοσίευσης στους ανθρώπους που δουλεύουν στο πεδίο -στάθηκα τυχερή- αλλά και σε άλλους που απλά ενδιαφέρονται. Αυτό συμβαίνει αλλά όχι τόσο συχνά…)

  11. Παράθεμα: 1,600 το κυκλαδικό ειδώλιο. Να το αφήσω; « Lida’s Weblog

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s